Συμβασιούχοι σε... ΙΔΑΧ: ΜΗ εφαρμόσιμη η πρόταση της ΔΑΣ-ΟΤΑ [Η νομοθεσία]

Συμβασιούχοι σε... ΙΔΑΧ: ΜΗ εφαρμόσιμη η πρόταση της ΔΑΣ-ΟΤΑ [Η νομοθεσία]

Με την υποβολή των αιτήσεων της προκήρυξης 3Κ/2018, για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στις ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας δήμων να ξεκινά σήμερα (ΔΕ), έκδηλη είναι η αγωνία όσων επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία αυτή του ΑΣΕΠ, σχετικά με το αν θα καταφέρουν να εξασφαλίσουν τα μόρια για την κατάληψη μίας από τις θέσεις που έχουν προκηρυχθεί.

Από καιρό - με σειρά άρθρων και κυρίως παραδειγμάτων - το epoli.gr έχει επισημάνει τις παγίδες που κρύβει η προκήρυξη, ιδίως για όσους απασχολούνται ήδη σήμερα στις ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας των Ο.Τ.Α. με καθεστώς ΙΔΟΧ, έχοντας συνάψει με τους Ο.Τ.Α. διαδοχικές συμβάσεις. Κυρίως έχουμε τονίσει ότι, δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις για όσους ενδεχομένως δεν καταφέρουν να επιλεγούν για την κάλυψη μίας θέσης σε περίπτωση που δεν επαρκούν τα μόρια με τα οποία βαθμολογούνται τα προσόντα τους.

Τις τελευταίες ημέρες το epoli.gr δέχθηκε πλήθος ερωτημάτων, σχετικά με τον τρόπο που κάποιος συμβασιούχος ΙΔΟΧ μπορεί να διεκδικήσει την αναγνώριση της σχέσης που τον συνδέει με τον Δήμο, όπου απασχολείται, ως σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου, σε συνέχεια ανακοίνωσης της συνδικαλιστικής παράταξης Δ.Α.Σ. – Ο.Τ.Α., σχετικά με τις προτάσεις της, για αλλαγές στη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) των ΙΔΑΧ και ΙΔΟΧ.

 

Η πρόταση της Δ.Α.Σ. – Ο.Τ.Α.

Συγκεκριμένα, ο ένατος άξονας των προτάσεών της ανέφερε ότι, για τις συμβάσεις των ΙΔΟΧ εργαζομένων, οι οποίοι εργάζονται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 24 του νόμου 4479/2017 ισχύουν οι προβλέψεις του άρθρου 40 του νόμου 3986/11. Σε αυτό προβλέπεται ότι, «σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, η οποία περιλαμβάνει όρο για πρόωρη καταγγελία της με εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας ως προς την αποζημίωση απόλυσης για τις συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, κατά τις διατάξεις του ν. 2112/1920, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 74 παράγραφοι 2 και 3 του ν. 3863/2010, μετατρέπεται αυτοδικαίως σε σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου κατά την καταγγελία».

Με βάση αυτή τη διάταξη η Δ.Α.Σ. - Ο.Τ.Α. προτρέπει τους σημερινούς συμβασιούχους να ζητήσουν από τους φορείς στους οποίους απασχολούνται δυνάμει του ά. 24 του ν. 4479/2017 να καταγγείλουν τις συμβάσεις τους, προκειμένου με τον τρόπο αυτές να καταστούν αορίστου χρόνου.

 

Η γνώμη των ειδικών - Νομική τεκμηρίωση

«Χωρίς νομικό έρεισμα - Μη εφαρμόσιμη η πρόταση της Δ.Α.Σ. – Ο.Τ.Α.»

 

Το epoli.gr προσπαθώντας να “ρίξει φως” σε όσο το δυνατόν περισσότερες άγνωστες πτυχές και ερωτήματα της προκήρυξης 3Κ/2018, προκειμένου να παράσχει, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων και του ρόλου του, βοήθεια στους συμμετέχοντες σ’ αυτήν, απευθύνθηκε σε έμπειρους νομικούς, ζητώντας τη γνώμη τους.

Σύμφωνα μ’ αυτή, η συγκεκριμένη πρόταση Δ.Α.Σ. – Ο.Τ.Α. δεν έχει έρεισμα στο Νόμο για τους εξής λόγους:

(α) Το ά. 40 του ν. 3986/2010 αναφέρει ρητώς ότι στο ρυθμιστικό του πεδίο υπάγονται οι συμβάσεις εκείνες, οι οποίες περιλαμβάνουν όρο για πρόωρη καταγγελία με εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας ως προς την αποζημίωση απόλυσης των συμβάσεων εργασίας αορίστου χρόνου. Όμως οι συμβάσεις των εργαζομένων με καθεστώς ΙΔΟΧ στους Δήμους της χώρας δεν περιέχουν τέτοιους όρους και συνεπώς δεν υπάγονται στο γράμμα της εν λόγω διάταξης,

(β) Σύμφωνα με την παρ. 8 του ά. 103 του Συντάγματος απαγορεύεται η μετατροπή στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Η συγκεκριμένη διάταξη δεν εμποδίζει βέβαια την αναγνώριση του αληθούς χαρακτήρα κάποιων συμβάσεων -που κατ’ όνομα μόνο χαρακτηρίζονται ως συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή συμβάσεις έργου- ως συμβάσεις αορίστου χρόνου, όμως αυτή η αναγνώριση ανήκει στη δικαιοδοτική λειτουργία των Δικαστηρίων και δεν μπορεί να γίνει με Νόμο,

(γ) Εξάλλου, σύμφωνα με την πρόσφατη διάταξη της παρ. 2 του ά. 242 του ν. 4513/2018: «Απαγορεύεται η μετατροπή των εργασιακών σχέσεων του έκτακτου προσωπικού που προσλαμβάνεται με οιαδήποτε σχέση ορισμένης διάρκειας που καταρτίζεται κατά τους κανόνες του ιδιωτικού δικαίου σε συμβάσεις αόριστης διάρκειας. Οι προσλήψεις αυτές διενεργούνται με διαφανή και αξιοκρατική διαδικασία τηρουμένων των ισχυόντων κανόνων για τις προκηρύξεις και τις διαγωνιστικές διαδικασίες του δημοσίου, περιλαμβανομένου του ν. 2190/1994 (Α` 28).». Η συγκεκριμένη διάταξη αφορά στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως προκύπτει από την παρ. 1 του ίδιου άρθρου, η οποία αναφέρεται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης. Από αυτή καθίσταται σαφές ότι δεν υπάρχει δυνατότητα αυτοδίκαιης ή μη (με πράξη οργάνου) μετατροπής μίας ορισμένου χρόνου εργασιακής σχέσης σε αορίστου χρόνου.

«Με βάση όλα τα ανωτέρω συνάγεται ότι η πρόταση της Δ.Α.Σ. – Ο.Τ.Α. σχετικά με την αυτοδίκαιη αναγνώριση των συμβάσεων ΙΔΟΧ που καταγγέλλονται ως αορίστου χρόνου είναι ανεδαφική και μη εφαρμόσιμη, προκαλώντας, μάλιστα, σύγχυση. Αντιθέτως, ο μόνος ρεαλιστικός τρόπος προκειμένου να αναγνωριστεί ως αορίστου χρόνου η σχέση που συνδέει τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου που έχουν συνάψει πολλές διαδοχικές συμβάσεις με συγκεκριμένη ειδικότητα και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες είναι η προσφυγή στα Δικαστήρια, την οποία θα πρέπει να επιλέξουν όσοι φοβούνται ότι παρά την πολύμηνη απασχόλησή τους σε κάποιον Δήμο της Χώρας δεν συγκεντρώνουν αρκετά μόρια για να μονιμοποιηθούν» σχολιάζουν.


Προέλευση: epoli.gr

0 σχόλια » Γράψε σχόλιο »

  • ANEK
  • NDQUE
  • TEATRO
  • BLUEPEAK PROPERTIES
  • FANTASIA
  • VOGUE
  • Orimasis
  • Casper