Γιατί το Facebook φοβάται το TikTok ; Πώς η Meta φαίνεται να στοχοποίησε τον βασικό ανταγωνιστή της σε μία συνεχιζόμενη κόντρα ;

  • 24/04/2022 - BLOG
  • |

Γιατί το Facebook φοβάται το TikTok ; Πώς η Meta φαίνεται να στοχοποίησε τον βασικό ανταγωνιστή της σε μία συνεχιζόμενη κόντρα ;

Στα τέλη Ιανουαρίου του 2022 το Facebook και ο Ζούκερμπεργκ κατέγραψαν 2 ιστορικές «σφαλιάρες». Η πρώτη είχε να κάνει με το γεγονός ότι οι ημερήσιοι χρήστες είχαν πτώση για πρώτη φορά σε 18 χρόνια. Η Meta Networks, ανέφερε ότι οι ημερήσιοι χρήστες μειώθηκαν στα 1,929 δισ. το τρίμηνο έως το τέλος Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με 1,930 δισ. το προηγούμενο τρίμηνο.  Η εταιρεία προειδοποίησε επίσης για επιβράδυνση της αύξησης των εσόδων ενόψει του ανταγωνισμού από ανταγωνιστές όπως το TikTok και το YouTube, ενώ οι διαφημιστές περιορίζουν επίσης τις δαπάνες. Έναν ανταγωνισμό, κυρίως με το TikTok που το Facebook φαίνεται να χάνει.

Τότε αρκετοί αναλυτές προέβλεψαν μια μάχη χαρακωμάτων μεταξύ των δύο κολοσσών Facebook και TikTok. Κυρίως από την πλευρά του Facebook. Και δεν λάθεψαν.

Όπως παρουσίασε το BBC, ο διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας παροχής πολιτικών συμβουλών απάντησε σε μια έκθεση που ισχυρίζεται ότι η Meta πλήρωσε την εταιρεία του για να «υπονομεύσει» το TikTok.

Εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα οποία φέρεται να είδε η Washington Post, φέρονται να υποδηλώνουν ότι η εκστρατεία της Targeted Victory είχε ως στόχο να παρουσιάσει το TikTok «ως κίνδυνο για τα παιδιά των Αμερικανών».

Ο Zac Moffatt έγραψε στο Twitter ότι το δημοσίευμα της Post χαρακτήριζε εσφαλμένα το έργο τους και ότι «τα βασικά σημεία είναι απλώς ψευδή».

Ένας εκπρόσωπος της Meta δήλωσε: «Η Meta δεν έχει καμία σχέση με το θέμα. Πιστεύουμε ότι όλες οι πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του TikTok, θα πρέπει να αντιμετωπίζουν ένα επίπεδο ελέγχου που συνάδει με την αυξανόμενη επιτυχία τους».

Η εκστρατεία με «γυμνές γροθιές» φέρεται να περιελάμβανε την τοποθέτηση άρθρων γνώμης και επιστολών προς τον συντάκτη σε περιφερειακά ειδησεογραφικά πρακτορεία των ΗΠΑ «προωθώντας αμφίβολες ιστορίες σχετικά με υποτιθέμενες τάσεις του TikTok που στην πραγματικότητα προέρχονταν από το Facebook», έγραψαν οι δημοσιογράφοι της Post.

Κανένα από τα άρθρα γνώμης ή τις επιστολές δεν αποκάλυψαν ότι μια ομάδα που χρηματοδοτείται από τη Meta τα προωθούσε, πρόσθεσε η εφημερίδα. Σε απάντηση του άρθρου, ο κ. Moffat έγραψε στο Twitter ότι: «Το άρθρο συμπεραίνει ότι τα λόγια των επιστολών δεν ήταν των συντακτών, ούτε γνώριζαν για την εμπλοκή της Meta. Αυτό είναι ψευδές. Θα το επιβεβαιώσουν».

Σε εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ισχυρίστηκε η εφημερίδα, η Targeted Victory προέτρεπε τους συνεργάτες της να βάλουν ιστορίες στα τοπικά μέσα ενημέρωσης που συνέδεαν το TikTok με επικίνδυνες τάσεις.

«Το όνειρο θα ήταν να παίρνουμε ιστορίες με τίτλους όπως “Από τους χορούς στον κίνδυνο: Πώς το TikTok έχει γίνει ο πιο επιβλαβής χώρος κοινωνικής δικτύωσης για τα παιδιά”», φέρεται να έγραψε ένα μέλος του προσωπικού της Targeted Victory σε ένα email που φαίνεται να έχει στην κατοχή της η Post.

Η εφημερίδα ισχυρίζεται ότι η Targeted Victory ενθάρρυνε τους πράκτορες να ενισχύουν τις αναφορές για επικίνδυνες τάσεις που συνδέονται με το TikTok.

Αυτό περιελάμβανε μια υποτιθέμενη πρόκληση με το όνομα «Devious Licks», η οποία ενθάρρυνε τους χρήστες να κάνουν ζημιές σε σχολική περιουσία, και αναφορές για μια φημολογούμενη πρόκληση υπό το όνομα «Slap a Teacher», η οποία, σύμφωνα με έρευνα του ειδησεογραφικού ιστότοπου Insider, δεν υπήρχε στην πραγματικότητα.

Αλλά οι δημοσιογραφικές έρευνες, ανέφερε η Post, έδειξαν ότι οι ιστορίες για τις δύο προκλήσεις άρχισαν να διαδίδονται στο Facebook. Μετά τη δημοσίευση, η Randi Weingarten, πρόεδρος της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών -ενός μεγάλου συνδικάτου εκπαιδευτικών στις ΗΠΑ- κατηγόρησε το Facebook ότι υποδαύλισε τη φλόγα του Devious Licks και τρομοκράτησε «εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς σε όλη την Αμερική ως αποτέλεσμα».

Οι φόβοι αυτοί επαναλήφθηκαν από το ίδιο το TikTok. Σε απάντηση του άρθρου, η εταιρεία δήλωσε στο BBC: «Ανησυχούμε βαθύτατα ότι η υποδαύλιση των αναφορών των τοπικών μέσων ενημέρωσης σχετικά με υποτιθέμενες τάσεις που δεν έχουν βρεθεί στην πλατφόρμα θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιά στον πραγματικό κόσμο».

Απαντώντας στο άρθρο, ο δημοσιογράφος τεχνολογίας Casey Newton έγραψε στο ενημερωτικό του δελτίο Platformer ότι το αποτέλεσμα ξεπερνά την ενόχληση, αλλά κινδυνεύει να εμπνεύσει τους ανθρώπους να πραγματοποιήσουν τις υποτιθέμενες προκλήσεις. «Ακόμα και το γεγονός ότι το Meta θα μπορούσε να βοηθήσει στην έμπνευση τέτοιων αντιγραφέων θα έπρεπε να ήταν αρκετό για να σκοτώσει αυτό το έργο όταν ακόμα ήταν στον λευκό πίνακα», έγραψε.

Η Targeted Victory περιγράφει τον εαυτό της ως «κεντροδεξιά», αλλά ο κ. Moffatt δήλωσε ότι διαχειρίζεται «διακομματικές ομάδες». Το 2016, ο κ. Moffatt συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ως μέλος μιας ομάδας συντηρητικών προσωπικοτήτων υψηλού προφίλ, μετά από ισχυρισμούς – τους οποίους η εταιρεία αρνήθηκε – ότι αλλοίωσε τη λειτουργία Trending Topics, για να προωθήσει «προοδευτικές» απόψεις.

Τώρα είναι η «συνεργασία» του κ. Moffatt με τη Meta που προσελκύει τον έλεγχο. Ωστόσο, αυτό το τελευταίο περιστατικό δεν είναι η πρώτη φορά που επικρίνεται η στρατηγική των εταιρειών που προσλαμβάνονται από τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το 2018, οι New York Times αποκάλυψαν τις τακτικές που χρησιμοποιούσε μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων, η Definers, που είχε προσληφθεί από το Facebook.

Η εφημερίδα ανέφερε ότι η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα έγγραφο που ισχυριζόταν ψευδώς ότι η ομάδα εκστρατείας κατά του Facebook «Freedom From Facebook» υποστηρίζεται από τον χρηματοδότη Τζορτζ Σόρος. Ο κ. Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι δεν είχε λάβει γνώση των ενεργειών της Definers και δήλωσε ότι η εταιρεία δεν θα συνεργάζεται πλέον με την εταιρεία.


0 σχόλια » Γράψε σχόλιο »

  • ANEK
  • NDQUE
  • TEATRO
  • BLUEPEAK PROPERTIES
  • FANTASIA
  • VOGUE
  • Orimasis
  • Casper