Οι διαφορές μεταξύ DJ και παραγωγών. Πολύ γνωστός dj αρθρογραφεί σήμερα στο Newspistol

Οι διαφορές μεταξύ DJ και παραγωγών. Πολύ γνωστός dj αρθρογραφεί σήμερα στο Newspistol

 

Dj Elaya

Είναι πολλές οι φορές που έχω αντιληφθεί τη δυσαρέσκεια του κοινού μετά από κάποιο event γνωστών dj-παραγωγών και η πρώτη ερώτηση που ακούω είναι η εξής ''Μα πώς γίνεται αυτός ο dj να έχει κάνει τόσο επιτυχημένες παραγωγές και όταν τον ακούμε ζωντανά να είναι τόσο αποτυχημένο το dj set του??''. Φυσικά συμβαίνει και το αντίστροφο. (Φοβερά dj sets, αλλά ποτέ να μην έχουν συνοδευτεί από προσωπική επιτυχημένη παραγωγή.)

Η απάντηση στην ερώτηση είναι απλή αλλά συγχρόνως και σύνθετη.

Από την εποχή που ξεκίνησε ο πρώτος djστο κόσμο (LarryLevan)  - για τον οποίο υπόσχομαι να κάνω αφιέρωμα σε κάποια  επόμενη  editionτης στήλης -  το κοινό γνώριζε πως ο dj με τον παραγωγό δεν είναι το ίδιο πράγμα. Αυτό ήταν ξεκάθαρο ως τη στιγμή που μπήκε στη ζωή μας η τεχνολογία (κομπιούτερ)  και βοήθησε την εξέλιξη των dj σε παραγωγούς με συνέπεια να μην ξεκαθαρίζονται οι ρόλοι. Από τα τέλη της δεκαετίας  80 και κυρίως τη δεκαετία 90 το κοινό διαμόρφωσε την άποψη ότι παραγωγός και dj είναι το ίδιο πράγμα και απαιτεί  -όχι άδικα-  να είναι εξίσου καλός και στα δύο αυτά καλλιτεχνικά σκέλη. Μπορεί το ίδιο πρόσωπο να ασχολείται και με τα δύο , αλλά  είναι δύο διαφορετικά πράγματα , άλλη η δουλειά του παραγωγού και άλλη η δουλειά του dj. Επίσης, γίνεται μεγάλη παρεξήγηση γιατί υπάρχει η τάση να συγκρίνονται όλοι με τα γνωστά και πολυδιαφημισμένα ονόματα , τα οποία δεν πρέπει να είναι μέτρο σύγκρισης. Η οικονομική άνεσή τους , τους επιτρέπει να δουλεύουν για αυτούς μέχρι και 4 ενορχηστρωτές αλλά και να αγοράζουν τραγούδια από μικρότερους –ανερχόμενους και πιθανόν περισσότερο ταλαντούχους παραγωγούς οι οποίοι  δεν έχουν τις επαφές για να προωθήσουν τα κομμάτια τους όσο εκπληκτικά και αν είναι κάποιες φορές. Έτσι πολλές από τις επιτυχημένες παραγωγές μεγάλων ονομάτων έχουν παραχθεί με ξένο πολύωρο κόπο.

 Το σημαντικότερο από όλα που δίνει απάντηση στην ερώτηση είναι το ταλέντο. Σχεδόν το 100% των djs ξεχωρίζουν ή για τα dj sets τους (προγράμματα) ή για τις παραγωγές τους.  Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, πως όλοι έχουν ‘κλίση’ σε ένα από τα δύο. Άλλος έχει χάρισμα και είναι γεμάτος παραγωγική έμπνευση (στουντιακός dj), και άλλος έχει φυσικό ταλέντο να "διαβάζει" το κοινό και να το κατευθύνει εκεί που θέλει μιξάροντας άκρως πετυχημένα το soundtrack της εκάστοτε βραδιάς. Επιβάλλεται να αναφέρω τον παράγοντα ψυχολογία, όσον αφορά τα live dj sets. Είναι ο σημαντικότερος παράγοντας ώστε να έχει ένας dj επιτυχημένο set. Οπότε είναι άδικο να υποβιβάζουμε τον dj όταν τον έχουμε ακούσει μόνο μία φορά.

Η παραγωγή αλλά και το djing είναι τόσο χρονοβόρα και επίπονα που δεν επιτρέπουν εκ των πραγμάτων στους επαγγελματίες  να ασχοληθούν αφοσιωμένοι και στα δύο. Δεν είναι δικαιολογία αλλά πραγματικότητα  που αντιμετωπίζουν όλοι οι επαγγελματίες  djs. Για αυτό και πολλοί από αυτούς όταν ετοιμάζουν album σταματούν την περιοδεία τους για κάποιο χρονικό διάστημα.

Πιστεύω πως πάντα θα υπάρχουν σημαντικοί και επαγγελματίες  djs , είτε έχουν κλίση στην παραγωγή μουσικής είτε τρελαίνουν το κοινό με το soundtrack που μιξάρουν κάθε φορά που  βρίσκονται στο dj booth. Αυτό που πρέπει να μάθουμε εφόσον αγαπάμε την ηλεκτρονική μουσική, είναι  να τους ξεχωρίζουμε και να γνωρίζουμε τι να περιμένουμε από τον καθένα. Από εκεί και πέρα οποιαδήποτε θετική έκπληξη και από τις δύο κατηγορίες  είναι καλοδεχούμενη….

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για το βήμα που πήρα απο το Newspistol.com


0 σχόλια » Γράψε σχόλιο »

  • TEATRO
  • FANTASIA
  • VOGUE
  • ΓΙΑΤΡΟΙ
  • BIOART

  • ΜΑΡΙΑ ΛΟΗ
  • MUSEUM
  • Casper
  • Παναγιώτης Αποστολόπουλος Πέρρος